Monday, November 2, 2009

cabaran 1st day 99HTN

ID 94
Salam...
Cabaran hari pertama: padaku klu x makan nasi  bknlah cabaran yang besar..bukan nak cakap besar tapi itulah hakikatnya...kawan2 rapat semua tahu...kuarga apatah lagi...Aku masuk cabaran ni pun bkn aim tok menang hadiah pun...cuma nk jadikan cabaran ni untuk aku lebih berdisiplin dalam memilih makanan sihat...

1st day:
Bekpes: mkn 2 keping roti  kawen ngan daging burger ayam + milo panas
Lunch:sepotong tembikai,seketul ayam goreng,1/2 ikan sambal
minum petang: 2 keping lempeng + milo panas
Dinner:minum susu alpha lipid n air suam...

masalah aku ni...mmg klu xnk makan mmg jgn suruh la..mmg xmkan punyer...tapi...aku kalah ngan fast food...klu bg pizza...sah2 yang saiz regular tu tok aku sorang jer...klu KFC, McD, tu mmg dah jd cam rutin la...so camner...xcersize...mmg xde la...tu yang berat kepala hotak ni memikio nyer...aku dah cuba kurangkan mkn fastfood nih...hasilnya dua minggu sekali...tu pun kena kuatkan semangat....dugaan kat byk nih...tambah2 klu ada iklan baru kat TV...hati nih meronta2 jer nk taste...

any idea teman2 seperjuangan?...aku cuma isau...mmg la 99 hari tak makan nasi...tapi berat aku ttp naik...uwaaaaaa

No comments:

Post a Comment